2021.04.09. Feladványok

 Feladványok

Írj programot, amelyben a felhasználó választhasson egy menüből, hogy matematika, logikai, szöveges, vagy karakteres feladványt szeretne megoldani. A választását többágú szelekcióval kezeld.

Ha választott, kérj be tőle további adatokat. Adj neki egy feladatot. Ugyanazt a feladatot a program is végezze el. A végén vesd össze az eredményeket és jelezd neki, hogy jól, vagy rosszul oldotta-e meg a feladatot.

Pl: kérj be tőle két számot. A feladat az legyen, hogy össze kell őket adni. Összeadja a program és tárolja. Bekéred tőle is az összeget. Összehasonlítod a kettőt, és üzensz.


1. házi feladat: befejezni a fönti programot.

2. házi feladat: önállóan írni egy switch-et használó feladatot.

Szücsi megoldása:

using System;
namespace orai0409_2
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            Console.WriteLine("1. matematikai feladvány.");
            Console.WriteLine("2. logikai feladvány.");
            Console.WriteLine("3. karakteres feladvány.");
            Console.WriteLine("4. szöveges feladvány.");
            Console.Write("Válasszon egyet a feladványok közül: ");
            int menu = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            switch (menu)
            {
                case 1:
                    Console.Write("Kérek egy számot! ");
                    double szam1 = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
                    Console.Write("Kérek még egy számot! ");
                    double szam2 = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
                    Console.Write("Oszd el az első számot másodikkal, majd adja meg az eredményt: ");
                    double eredmeny = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
                    double gEredmeny = szam1 / szam2;
                    if (eredmeny == gEredmeny)
                    {
                        Console.WriteLine("A megoldás jó.");
                    }
                    else
                    {
                        Console.WriteLine("A megoldása helytelen.");
                    }
                    break;
                case 2:
                    Console.Write("Kérek egy logikai értéket: ");
                    bool log1 = Convert.ToBoolean(Console.ReadLine());
                    Console.Write("Kérek egy logikai értéket: ");
                    bool log2 = Convert.ToBoolean(Console.ReadLine());
                    Console.Write("Adja meg a következő művelet eredményét: első és második ");
                    bool eredmeny1 = Convert.ToBoolean(Console.ReadLine());
                    bool eredmeny2 = log1 && log2;
                    if (eredmeny1 == eredmeny2)
                    {
                        Console.WriteLine("A megoldás helyes.");
                    }
                    else
                    {
                        Console.WriteLine("A megoldás rossz.");
                    }
                    break;
                case 3:
                    Console.Write("Kérek egy karaktert");
                    char _1 = Convert.ToChar(Console.ReadLine());
                    Console.Write("Kérek még egy karaktert");
                    char _2 = Convert.ToChar(Console.ReadLine());
                    Console.Write("Írd be szóként a két karaktert! ");
                    string szo = Console.ReadLine();
                    string gSzo = String.Empty;
                    gSzo += _1 + _2;
                    if (szo == gSzo)
                    {
                        Console.WriteLine("Helyes");
                    }
                    else
                    {
                        Console.WriteLine("Nem egyezik");
                    }
                    break;
                case 4:
                    Console.WriteLine("Péter elmegy a boltba, vesz 3 almát. Kettőt odaad egy hajléktalannak. Hány almája marad? ");
                    int feladvany = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
                    if (feladvany == 1)
                    {
                        Console.WriteLine("A válasz helyes.");
                    }
                    else
                    {
                        Console.WriteLine("A válasz helytelen.");
                    }
                    break;
                default:
                    break;
            }
            Console.ReadLine();
        }
    }
}



2021.04.09. Számítógépes játék-választó

Számítógépes játékok

Választhasson a felhasználó és ismerje meg a program jellemzőit, majd legyen lehetősége többféle konstrukcióban megvásárolni. Légy kreatív!

Szorgalmi:

Ha ez megvan, egy másik hasonló programot kell írnod, de ott kifejezetten mobilos applikációkról legyen szó.


2024.02.15.-16. Helyettesítés

 Adatbázis: vizsgaremek adatbázisának befejezése teljesen készre, dokumentáció kiegészítése, befejezése. Vizsgaremek felületének megvalósítá...