2021.02.12. Domino day

Házi feladat:

            //A Domino Day-en a terep felépítéséhez háromféle dominót használnak.

            //Csak egyfajta méretű szállítódoboz van, melynek a méretei: 50*80*40 cm.

            //Az egyik napon 15 doboz dominó érkezik, mind azonos méretű

            //dominókat tartalmaz.

            //Feladat:

            //Tárold a programban a 3 fajta dominó-méretet konstansokban:

            //(elég a szorzat értékét tárolni)

            //1. fajta dominó: 50 * 30 * 6 mm;

            //2. fajta dominó: 40 * 25 * 5 mm;

            //3. fajta dominó: 70 * 35 * 8 mm.

            //Írd ki a képernyőre ezeket a méreteket, és kérdezd meg a felhasználót,

            //hogy melyik fajta dominó érkezett ma. Írd ki a képernyőre, hogy akkora

            //dominókból hány darab fért bele a 15 nagy dobozba.

            //Ehhez először ki kell számolni a doboz térfogatát,

            //majd elosztani egy dominó méretével.

            // A megoldáshoz egymásba ágyazott szelekciókat használj.

            //Vigyázz a tört számok kezelésénél.

Egy lehetséges megoldás:


using System;

namespace DominoDay
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            const double dobozTerfogat = 50 * 10 * 80 * 10 * 40 * 10;

            const double elsoTerfogat = 50 * 30 * 6;
            const double elsoDarabDouble = dobozTerfogat * 15 / elsoTerfogat;
            const int elsoDarabInt = (int)elsoDarabDouble; //típuskényszerítés: arra "kényszerítjük",
            //hogy int legyen, ami azzal jár, hogy elveszítjük
            //a tizedes részt - itt éppen ez a cél, így kerekítünk
            //konstans értékadásánál ugyanis nem használhatjuk a Convert függvényt

            //ha nem konstans, akkor használhatjuk:
            int elsoDarabKonvertalva = Convert.ToInt32(elsoDarabDouble);

            /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


            const double masodikTerfogat = 40 * 25 * 5 ;
            const double masodikDarabDouble = dobozTerfogat * 15 / masodikTerfogat;
            const int masodikDarabInt = (int)masodikDarabDouble; //típuskényszerítés

            /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

            const double harmadikTerfogat = 70 * 35 * 8;
            const double harmadikDarabDouble = dobozTerfogat * 15 / harmadikTerfogat;
            const int harmadikDarabInt = (int)harmadikDarabDouble; //típuskényszerítés

            /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

            Console.WriteLine("Első domino: 50 * 30 * 6");
            Console.WriteLine("Második domino: 40 * 25 * 5");
            Console.WriteLine("Harmadik domino: 70 * 35 * 8");

            Console.Write("Melyik fajta dominó érkezett ma? (első/második/harmadik) ");
            string fajta = Console.ReadLine();

            if (fajta == "első")
            {
                Console.WriteLine("Ennyi dominó van a dobozban: {0}", elsoDarabInt); // egész számot kapunk, nincs kerekítve, csak levágtuk a tört részt
                //vagyis megkaptuk a szám egész részét
                Console.WriteLine("További számítások (nem a feladat része):");
                Console.WriteLine(elsoDarabDouble); //tört számot kapunk
                Console.WriteLine(elsoDarabKonvertalva); //egész számot kapunk, kerekítve
                Console.WriteLine("{0:0}", elsoDarabDouble); //csak megformáztuk a kiírást, kerekíti a számot egésszé
                Console.WriteLine("{0:0.000}", elsoDarabDouble); //csak megformáztuk a kiírást, kerekíti a számot 3 tizedesjegyre
            }
            else       
            {
                if (fajta == "második")
                {
                    Console.WriteLine("Ennyi dominó van a dobozban: {0}", masodikDarabInt);
                }
                else
                {
                    if (fajta == "harmadik")
                    {
                        Console.WriteLine("Ennyi dominó van a dobozban: {0}", harmadikDarabInt);
                    }
                    else
                    {
                        Console.WriteLine("Szövegértési, vagy szövegalkotási problémád van. Fordulj szakemberhez :)");
                    }
                }
            }
            Console.ReadLine();
        }
    }
}


2021.02.12. Kert, garázs, medence

        //1. Kérd be egy kert szélességét és hosszúságát.

        //Állapítsd meg, hogy a két érték egyenlő-e. Ha egyenlőek, írd ki,

        //hogy a kert négyzet alakú, de ha nem egyenlőek,

        //írd ki, hogy a kert téglalap alakú.

        //Ehhez kétágú szelekciót használj.

 

        //2. Számold ki a kert területét.

        //Ha a terület 20 négyzetméter, vagy az alatt van, írd ki, hogy nagyon kicsi;

        //21-40 között: közepes; 41-50 között éppen megfelelő;

        //51-től kezdve: írd ki, hogy túl sokáig tart lenyírni a füvet.

        //Ehhez egymásba ágyazott szelekciókat használj.

 

        //3. A garázs a kertben van. Konstansokban tárold a garázs méreteit: 7*5 m.

        //Számolj, majd kétágú szelekcióval írd ki a képernyőre,

        //hogy a garázs elfér-e a kertben, vagy nem.

 

        //4. A kertben van egy 90 cm mély, feszített víztükrű medence,

        //ami a kert egy tizedét foglalja el.

        //Kérdezd meg, meddig töltöttük fel a medencét (egyharmad, kétharmad, tele).

        //Ez alapján írd ki, mennyi víz kell bele, ha:

        //- egyharmadig

        //- kétharmadig

        //- tele töltjük.

        //Ehhez egymásba ágyazott szelekciókat használj.

            //1. Kérd be egy kert szélességét és hosszúságát.
            //Állapítsd meg, hogy a két érték egyenlő-e. Ha egyenlőek, írd ki,
            //hogy a kert négyzet alakú, de ha nem egyenlőek,
            //írd ki, hogy a kert téglalap alakú.
            //Ehhez kétágú szelekciót használj.
            Console.Write("Kérem írja be a kert szélességét: ");
            int szelesseg = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            Console.Write("Kérem írja be a kert hosszúságát: ");
            int hosszusag = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

            int kert = szelesseg * hosszusag;

            if (szelesseg == hosszusag)
            {
                Console.WriteLine("A kert négyzet alakú");
            }
            else
            {
                Console.WriteLine("A kert téglalap alakú");
            }

            //2. Számold ki a kert területét.
            //Ha a terület 20 négyzetméter alatt van, írd ki, hogy nagyon kicsi;
            //21-40 között: közepes; 41-50 között éppen megfelelő;
            //51-től kezdve: írd ki, hogy túl sokáig tart lenyírni a füvet.
            //Ehhez egymásba ágyazott szelekciókat használj.
            if (kert <= 20)
            {
                Console.WriteLine("A kert nagyon kicsi.");
            }
            else
            {
                if (kert <= 40)
                {
                    Console.WriteLine("A kert közepes.");
                }
                else
                {
                    if (kert <= 50)
                    {
                        Console.WriteLine("A kert éppen megfelelő.");
                    }
                    else
                    {
                        if (kert > 50)
                        {
                            Console.WriteLine("Túl sokáig tart lenyírni a füvet.");
                        }
                    }
                }
            }

            //3. A garázs a kertben van. Konstansokban tárold a garázs méreteit: 7*5 m.
            //Számolj, majd kétágú szelekcióval írd ki a képernyőre,
            //hogy a garázs elfér-e a kertben, vagy nem.
            const int garazs1 = 7;
            const int garazs2 = 5;

            int garazs = garazs1 * garazs2;

            if (garazs < kert)
            {
                Console.WriteLine("Elfér a garázs a kertben");
            }
            else
            {
                Console.WriteLine("Nem fér el a garázs a kertben");
            }

            //4. A kertben van egy 90 cm mély, feszített víztükrű medence,
            //ami a kert egy tizedét foglalja el.
            //Kérdezd meg, meddig töltöttük fel a medencét (egyharmad, kétharmad, tele).
            //Ez alapján írd ki, mennyi víz kell bele, ha:
            //- egyharmadig
            //- kétharmadig
            //- tele töltjük.
            //Ehhez egymásba ágyazott szelekciókat használj.
            double medence = (hosszusag * szelesseg) / 10 * 0.9;  //ez a medence térfogata
            Console.Write("Meddig van feltöltve a medence? (egyharmad, kétharmad, tele): ");
            string medence2 = Console.ReadLine();
            if (medence2 == "egyharmad")
            {
                Console.WriteLine("A medencében {0} l víz van", medence / 3);
            }
            else
            {
                if (medence2 == "kétharmad")
                {
                    Console.WriteLine("A medencében {0} l víz van", medence / 3 * 2);
                }
                else
                {
                    if (medence2 == "tele")
                    {
                        Console.WriteLine("A medencében {0} l víz van", medence);
                    }
                    else
                    {
                        Console.WriteLine("Rossz szót írt be!");
                    }
                }
            }
            Console.ReadLine();

2024.02.15.-16. Helyettesítés

 Adatbázis: vizsgaremek adatbázisának befejezése teljesen készre, dokumentáció kiegészítése, befejezése. Vizsgaremek felületének megvalósítá...