2020.10.09. 11. Programozás puska 1.0

Ezt a táblázatot úgy használjuk, hogy wordbe másolva kitöröljük az első oszlopot, és fejből kitöltjük a cellákat. Aztán jön a második oszlop, itt fontos a szakkifejezések használata.

MAI HÁZI FELADAT:

Először az első oszlop tartalmának kitöltését kell befejezni a digifüzetben, aztán a következő táblázatban a második oszlop tartalmának kitöltését kell befejezni. Végül ellenőrzöd.

argumentum: paraméter

SHIFT-F5: a futó program megszakítása

F6: fordítás

 

utasítás

értelmezés

Console.WriteLine();

üres sor létrehozása, a kurzor a következő sorban lesz

Console.WriteLine("Ide szöveget írok.");

szöveg kiírása, a kurzor a következő sorban lesz

Console.Write("Ide szöveget írok.");

szöveg kiírása, a kurzor ugyanabban a sorban marad

Console.ReadLine();

várakoztatás egy Enter lenyomására

string nev;

szöveg típusú változó definiálása (változó nevének és típusának megadása, hely lefoglalása a memóriában), nem adtunk neki kezdőértéket

string nev = "";

szöveg típusú változó definiálása ésértékadása („legyen egyenlő egy üres karakterlánccal”)

string osztaly = "";

osztaly= "9.a";

szöveg típusú változó definiálása és értékadása külön utasításban

Console.Write("Kérem a neved: ");

nev = Console.ReadLine();

1. adatbekérés kiírása a felhasználónak

2. adatbekérés változóba (a változót fentebb definiálni kellett)

Console.WriteLine(nev);

nev változó tartalmának kiírása (lehet bármilyen típusú)

Console.Beep();

hangjelzés

Console.Beep(500, 200);

hangjelzés, megadjuk a hangmagasságot és az időtartamot

Console.Title = "Ez az én programom";

a program ablak címsorába kerülő szöveg

Console.BackgroundColor = ConsoleColor.Blue;

a betű háttérszínének állítása

Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Cyan;

a betű színének állítása

Console.Clear();

az aktuális háttérszínnel letörli a képernyőt

Console.ResetColor();

visszaállítja az eredeti előtér-, és háttérszínt

string jegy1 = Console.ReadLine();

a jegy1 nevű string (szöveges) típusú   változóba beolvasunk a billentyűzetről

int jegyEgy = Convert.ToInt32(jegy1);

1. a jegy1 string típusú változó tartalmát átkonvertáljuk int-té (egész   típusúvá)

2. a jegyEgy nevű int (egész szám) típusú változóba beletesszük az átkonvertált értéket

string jegy2 = Console.ReadLine();

lásd az előzőekben

int jegyKetto = Convert.ToInt32(jegy2);

lásd az előzőekben

int osszegUj = jegyEgy + jegyKetto;

1. a két int típusú változó tartalmát összeadjuk

2. elhelyezzük egy új int típusú osszegUj nevű változóban

Console.Write("Hány barátot szereztél az első héten? :");

kérdés kiírása

byte barat1 =Convert.ToByte(Console.ReadLine());

1. a válasz beolvasása a billentyűzetről (string-ként)

2. a beolvasott (szöveges) választ átalakítjuk byte (szám: 0-255) típusúvá

3. a byte típusú értéket elhelyezzük egy új, byte típusú barat1 nevű változóban

Console.Write("Hány új barátot szereztél a második héten? :");

lásd az előzőekben

byte barat2 =Convert.ToByte(Console.ReadLine());

lásd az előzőekben

Console.WriteLine("Összesen tehát {0} új barátot szereztél.", barat1 + barat2);

kiírunk egy szöveget, melynek belsejében a {0} helyén kiírjuk kettő byte típusú érték összegét

double elso = 10.5; 

double masodik = 7.25;

double típus (64 bites tört szám)

pontot kell írni a programban a tizedesvessző helyére

            double tortosszeg = elso + masodik;

            double tortkivonas = elso - masodik;

            double tortosztas = elso / masodik;

            double tortszorzas = elso * masodik;

alapműveletek tört számokkal

            Console.WriteLine("Összeadás: {0}  Kivonás (első - második) {1}  Osztás (első / második): {2}  Szorzás {3}", tortosszeg, tortkivonas,   tortosztas, tortszorzas);

4 változó értékét írjuk ki egy kiírásban;

a vessző után írt változók itt paraméterek (argumentumok), melyeket a Console.WriteLine() metódusnak meg kell adni, ha a {0}, stb. megoldást használjuk

az argumentumok közül az elsőt nullával jelezzük, és így tovább sorban

Console.Write("Kérem az első tört számot!  : "); 

double ujegy= Convert.ToDouble(Console.ReadLine());

tört szám bekérése a billentyűzetről:

a felhasználó vesszővel adja meg;

ezt is át kell konvertálni

2020.10.09. 06. Gyakorló feladat - Zsebpénz

 Írj programot a zsebpénzedről.

  • A program kérje be, hogy ki adja a kezedbe a zsebpénzt otthon.
  • Kérje be, hogy mennyi zsebpénzt szoktál kapni havonta.
  • Kérje be, hogy hány hónapra vonatkozóan szeretnéd tudni, hogy mennyi az összes zsebpénzed.
  • Állíts be fehér alapon kék betűket, így jelenjen meg egy új képernyőn a következő kiírás.
  • Írja ki, hogy mennyi a zsebpénzed a kérdéses hónapokban összesen: zsebpénz havi összege*hónapok száma. Azt is írja ki, hogy ezt kitől kaptad.
Roland megoldása:

        

   //Írj programot a zsebpénzedről.

            Console.Title = "Zsebpénz";

            //A program kérje be, hogy ki adja a kezedbe a zsebpénzt otthon.

            Console.Write("Ki adja neked a zsebpénzed: ");

            string zspado = Console.ReadLine();

            //Kérje be, hogy mennyi zsebpénzt szoktál kapni havonta.

            Console.Write("Mennyi zsebpénzt szoktál kapni havonta?: ");

            int zspkap = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

            //Kérje be, hogy hány hónapra vonatkozóan szeretnéd tudni, hogy mennyi az összes zsebpénzed.

            Console.Write("Hány hónapra vonatkozóan szeretnéd tudni, hogy mennyi az összes zsebpénzed?: ");

            byte zsphonap = Convert.ToByte(Console.ReadLine());

            //Állíts be fehér alapon kék betűket, így jelenjen meg egy új képernyőn a következő kiírás.

            Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Blue;

            Console.BackgroundColor = ConsoleColor.White;

            Console.Clear();

            //Írja ki, hogy mennyi a zsebpénzed a kérdéses hónapokban összesen: zsebpénz havi összege* hónapok száma.Azt is írja ki, hogy ezt kitől kaptad.

            int zspall = zspkap * zsphonap;

            Console.WriteLine("Zsebpénzed a kérdéses hónapokban: {0} , ettől személytől: {1}",zspall,zspado);

            Console.ReadLine();

 

2024.02.15.-16. Helyettesítés

 Adatbázis: vizsgaremek adatbázisának befejezése teljesen készre, dokumentáció kiegészítése, befejezése. Vizsgaremek felületének megvalósítá...