2020.09.25. 8. Int és byte típus

Házi feladat: A következő kódot be kell gépelni, futtatni, tesztelni (a megjegyzéseket nem kell).

Beszéltünk az ASCII és a Unicode kódtáblákról, és a karakter kódolásról, és megnéztük a C# típusokat tartalmazó word dokumentumot (amiről fogsz kapni megosztást).





6/3. 2020.09.25. Színezés, rajzolás - házi feladat

 Színezős, rajzolós feladat - ne használj segítséget hozzá

Minden utasítás külön sorba kerüljön!

 

1. Változtasd meg az ablak címsorának szövegét. 

2. Változtasd meg az alapértelmezett betűszínt. 

3. Változtasd meg az alapértelmezett háttérszínt. 

4. A beállított színekkel “töröld le” a képernyőt. 

5. Írj ki egy szöveget. 

6. Adj egy hangjelzést általad beállított hangmagassággal, és hosszal. 

7. Emelj 3 sort. 

8. Írj ki egy sornyi díszítést. 

9. Változtasd meg az alapértelmezett betűszínt egy új színre.

10. Változtasd meg az alapértelmezett háttérszínt egy új színre. 

11. A beállított színekkel “töröld le” a képernyőt. 

12. Írj ki egy sornyi díszítést. 

13. Várakoztasd a programot egy billentyűleütésre. 

14. Állítsd vissza az eredeti színeket egy paranccsal. 

15. A beállított színekkel “töröld le” a képernyőt. 

16. Írj ki egy szöveget. 

17. Egy billentyűlenyomással érjen véget a program.

7. 2020.09.25. Elmélet - változó

  VÁLTOZÓ:

van neve,

típusa,

értéke.

Pl.

        string nev; //ez a definiálás, tehát megadom a típusát, és helyet foglalok neki a RAM memóriában

        nev = "Pistike"//ez az értékadás

        //Ezt lehet egy lépésben is:

        string nev = "Pistike"


Értékadás módjai:

        string cim = Console.ReadLine(); //a felhasználó ad neki értéket

        string kod = "CA435235"//programból adunk neki értéket

Megnéztük még egyszer az első elméleti részt is.

Következő órán az eddigi elméletből röpi lesz.

2024.02.15.-16. Helyettesítés

 Adatbázis: vizsgaremek adatbázisának befejezése teljesen készre, dokumentáció kiegészítése, befejezése. Vizsgaremek felületének megvalósítá...