3. 2020.09.14. Internetes kérdőív feladat - megoldással

Nem bekért, hanem programkódban tárolt adatok kiírása:

            string iskola = "Szent-Györgyi suli";

            Console.WriteLine(iskola);

Internetes kérdőív feladat

Minden utasítás külön sorba kerüljön.

1.    Megjegyzésként tedd be a program elejére ezt a feladatsort.

2.    Írd ki a felhasználónak a következő szöveget: Milyen autós játékot kedvel?  A kurzor a kiírásod után villogjon.

3.    Tárold a válaszát egy változóban.

4.    Kérdezd meg, milyen akciójátékot kedvel. A kurzor a kiírásod után villogjon ugyanabban a függőleges pozícióban, mint fentebb.

5.    Tárold a válaszát egy változóban.

6.    Emelj egy sort a képernyőn.

7.    Írd ki a képernyőre a következő szöveget: A következő autós játékot kedveli: 

8.    A következő sorba írd ki az autós játék nevét.

9.    Adj egy hangjelzést:Console.Beep();

10.  Kérdezd meg, hogy 5 óránál többet játszik-e a számítógépen naponta? A kurzor a következő sorban villogjon. (Ő be fogja írni a program futása közben a választ.) A válaszát ne tárold le sehol.

11.  Egy billentyűlenyomással legyen vége a programnak.

12.  Díszítsd a programot sorokban tetszőleges jelekkel (pl. *).

13.  Díszítsd a programot hangjelzésekkel.

Máté megoldása alapján:

using System;

namespace _09.15
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            string iskola = "Szent-Györgyi suli";
            Console.WriteLine(iskola);
            Console.ReadLine();
            //Internetes kérdőív feladat
            //Minden utasítás külön sorba kerüljön.

            //1.Megjegyzésként tedd be a program elejére ezt a feladatsort.
            //Console.WriteLine("************************************************");

            //2.Írd ki a felhasználónak a következő szöveget: Milyen autós játékot kedvel?  A kurzor a kiírásod után villogjon.
            Console.Write("Milyen autós játékot kedvel? ");
            //3.Tárold a válaszát egy változóban.
            string auto;
            auto = Console.ReadLine();
            //Ez így is jó, egy utasítássá összevonva:
            //string auto = Console.ReadLine();

            //Console.WriteLine("************************************************");
            //4.Kérdezd meg, milyen akciójátékot kedvel.A kurzor a kiírásod után villogjon ugyanabban a függőleges pozícióban, mint fentebb.
            Console.Beep(500, 1000);
            Console.Write("Milyen akciójátékokat kedvel? ");
            //5.Tárold a válaszát egy változóban.
            string akcio;
            akcio = Console.ReadLine();
            //6.Emelj egy sort a képernyőn.
            Console.WriteLine();
            //Console.WriteLine("************************************************");
            //7.Írd ki a képernyőre a következő szöveget: A következő autós játékot kedveli:
            Console.WriteLine("A következő autós játékokat kedveli: ");
            //8.A következő sorba írd ki az autós játék nevét.
            Console.WriteLine(auto);
            //9.Adj egy hangjelzést:Console.Beep();
            Console.Beep(500, 1000);
            //10.Kérdezd meg, hogy 5 óránál többet játszik - e a számítógépen naponta? A kurzor a következő sorban villogjon. (Ő be fogja írni a program futása közben a választ.) A válaszát ne tárold le sehol.
            Console.WriteLine("5 óránál többet játszik a számítógépen?");
            Console.Beep(500, 1000);
            //11.Egy billentyűlenyomással legyen vége a programnak.
            Console.ReadKey(); //így egyetlen gombnyomással kiléphetünk, nem kell, hogy ez feltétlenül enter legyen
            //12.Díszítsd a programot sorokban tetszőleges jelekkel(pl. *).
            //13.Díszítsd a programot hangjelzésekkel.
        }
    }
}

      

2024.02.15.-16. Helyettesítés

 Adatbázis: vizsgaremek adatbázisának befejezése teljesen készre, dokumentáció kiegészítése, befejezése. Vizsgaremek felületének megvalósítá...