2021.02.19. Életkori szakaszok

Házi feladat

Kérj be egy életkor adatot, majd írd ki, hogy a felhasználó melyik életkori szakaszba tartozik.

0-14 év: gyerek

15-23 év: kamasz

24-62 év: felnőtt

63 év felett: idős korú

            Console.Write("Kérlek add meg az életkorodat: ");
            int eletkor = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            if (eletkor > 0 && eletkor <= 14)
            {
                Console.WriteLine("Gyerek");
            }
            else
            {
                if (eletkor <= 23)
                {
                    Console.WriteLine("Kamasz");
                }
                else
                {
                    if (eletkor <= 62)
                    {
                        Console.WriteLine("Felnőtt");
                    }
                    else
                    {
                        Console.WriteLine("Idős korú");
                    }
                }
             }

2021.02.19. Fuvolaverseny (egyszerű összefoglaló feladat)

             //Fuvolaverseny-kétágú szelekció összefoglalás

            //A megyei fuvolaversenyre jelentkeznek a versenyzők.

            //Az alapján rendezik a versenyzőket kategóriákba, hogy

            //hány évig tanultak zenét.

            //I. kategória: 2, vagy 3 évig tanult zenét

            //II. kategória: 4, vagy 5 évig tanult zenét

            //III. kategória: 6, vagy 7 évig tanult zenét

            //A fenti intervallumokat a tanult módon, egyszerű feltétellel add meg a feltételben.

 

            //Feladat:

            //Kérd be, hány évig tanult a jelentkező zenét!

            //Írd ki, melyik kategóriába tartozik!

            //Kérd be, hány pontot kapott (0-60 között) a versenyen.

            //Ha 50 pont fölött kapott, írd ki, hogy továbbjutott

            //az országos versenyre.

            //Egyébként pedig írd ki, hogy nem jutott tovább.

            //Ha továbbjutott, kérdezd meg, hogy a szüleivel utazik, vagy kísérőtanárral.

            //Ha a szüleivel utazik, kérd be az egyik szülő telefonszámát.

            //Ha kísérőtanárral utazik, kérdezd meg a tanára nevét.

            //Ha nem jutott tovább, akkor kérd be az iskolája nevét és címét

            //mert oda fogják küldeni a vigaszdíjat.

            //Ha ez kész, egészítsd ki a megoldást hibaellenőrzéssel.

using System;

using System.Collections.Generic;

using System.Linq;

using System.Text;

using System.Threading.Tasks;

 

namespace _20200216FuvolaversenyHazi

{

    class Program

    {

        static void Main(string[] args)

        {

            Console.Title = "Megyei fuvolaverseny";

            Console.WriteLine("Fuvolavereny\n----------\n");

            //A megyei fuvolaversenyre jelentkeznek a versenyzők.

            //Az alapján rendezik a versenyzőket kategóriákba, hogy

            //hány évig tanultak zenét.

            //I. kategória: 2, vagy 3 évig tanult zenét

            //II. kategória: 4, vagy 5 évig tanult zenét

            //III. kategória: 6, vagy 7 évig tanult zenét

            //A fenti intervallumokat a tanult módon, egyszerű feltétellel add meg.

 

            //Feladat:

            //Kérd be, hány évig tanult a jelentkező zenét!

            Console.Write("A versenyző hány évig tanulta a zenét?:  ");

            int ev = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

            //Írd ki, melyik kategóriába tartozik!

            if (ev > 1 && ev < 4)

            {

                Console.WriteLine("A versenyző az I. csoportba tartozik!");

 

            }

            else

            {

                if (ev > 6)

                {

                    Console.WriteLine("A versenyző a II. csoportba tartozik!");

                }

                else

                {

                    if (ev > 8)

                    {

                        Console.WriteLine("A versenyző a III. csoportba tartozik!");

                    }

                }

            }

 

            //Kérd be, hány pontot kapott (0-60 között) a versenyen.

            Console.Write("A versenyző hány pontot kapott a versenyen?:  ");

            int pont = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

            //Ha 50 pont fölött kapott, írd ki, hogy továbbjutott

            //az országos versenyre.

            if (pont < 0 || pont > 60)

            {

                Console.WriteLine("Hibás pontszám!");

            }

            else

            {

                if (pont > 50)

                {

                    Console.WriteLine("A versenyző továbbjutott az országos versenyre!");

                    Console.Write("A versenyző kisérőtanárral utazik vagy szülővel? (kisérőtanár/szülő):  ");

                    string utazas = Console.ReadLine();

                    if (utazas == "szülő" || utazas == "kisérőtanár")

                    {

                        if (utazas == "szülő")

                        {

                            Console.Write("Kérem az egyik szülő telefonszámát:  ");

                            string teloszam = Console.ReadLine();

                        }

                        else

                        {

                            Console.Write("Kérem a kisérőtanár nevét:  ");

                            string kiserotanar = Console.ReadLine();

                        }

                    }

                    else

                    {

                        Console.WriteLine("Hibás bevitel!");

                    }

 

 

                }

                else

                {

                    Console.WriteLine("A versenyző NEM jutott tovább az országos versenyre! Sajnáljuk! :(");

                    Console.Write("Kérem az iskolája nevét és címét: ");

                    string iskolaelerhet = Console.ReadLine();

                }

            }

            //Egyébként pedig írd ki, hogy nem jutott tovább.

            //Ha továbbjutott, kérdezd meg, hogy a szüleivel utazik, vagy kísérőtanárral.

            //Ha a szüleivel utazik, kérd be az egyik szülő telefonszámát.

            //Ha kísérőtanárral utazik, kérdezd meg a tanára nevét.

            //Ha nem jutott tovább, akkor kérd be az iskolája nevét és címét

            //mert oda fogják küldeni a vigaszdíjat.

            //Ha ez kész, egészítsd ki a megoldást hibaellenőrzéssel.

            Console.ReadLine();

        }

    }

}

 

2021.02.23. Szorgalmi – Mars-robot

 //Mars-robot

//1. Egy mars-robot ütközésérzékelőkkel van ellátva.

//A robot testéből kiálló rugalmas érzékelő egy derékszögű háromszög

//derékszögénél helyezkedik el. Ha az ütköző benyomódik,

//a háromszög többé nem lesz derékszögű,

//ezt a program jelzi a mozgásvezérlő központnak,

//ez alapján módosítja az irányát.

//Feladat: Kérd be a derékszögű háromszög két befogójának hosszát,

//és számold ki az átfogót!

//Ha az egyenlőség hamissá válik,

//a robot nekiment valaminek.

//(Később megtanuljuk, hogyan tudjuk folyamatosan vizsgálni az ütköző helyzetét.)

 

//2. Egy homokvihar tönkretette a robot egyes érzékelőit.

//Le kell ellenőrizni, hogy az érzékelő helyes adatot küld-e a processzornak.

//Feladat: Kérd be egy háromszög a,b,c oldalának hosszát!

//Állapítsd meg, hogy a háromszög egyáltalán megszerkeszthető-e!

//(Ha bármely két oldalának összege nagyobb, mint a harmadik oldal.

//Most nem kell ellenőrizned, hogy derékszögű-e.)

//3. Tegyük fel, hogy az érzékelő képes eltolni a robotot az akadálytól úgy,

//hogy a háromszög magassága a nyugalmi helyzethez viszonyítva megnyúlik 10 centivel.

//Feladat: Számold ki, mekkora lesz ez esetben a befogók hossza?


 

2021.02.19. Alakzat-méretek

//Alakzat-méretek

            //A felhasználó 3-féle alakzat közül választhat:

            //Háromszög, négyszög, kör

            //Végezz számításokat az alakzatokkal.

            //Használj a tanult módon egymásba ágyazott szelekciókat.

 

            //Feladat:

            //Kérd be, melyik alakzatot választja

            //(ilyenkor mindig pontosan írd ki, hogy mit kell beírnia).

            //(Pl. legyen egy általános háromszög, egy téglalap

            //és ha sikerül, egy szabályosnak kinéző kör.)

            //Rajzold ki neki kicsiben a választott alakzatot.

            //Szorgalmi: használd a Console.SetCursorPosition(oszlop, sor) beépített metódust.

            //Használhatsz színeket is.

 

            //Mindhárom ágban a megfelelő adatok bekérése után számold ki

            //a területet.

            //Help:

            //háromszög területe: alap * magasság / 2

            //téglalap területe: a oldal * b oldal

            //kör területe: a sugár négyzete * pí


            //A terület kiírása után kérdezd meg minden alakzat esetén,

            //beágyazott szelekcióval, hogy szeretné-e a kerületet is

            //kiszámoltatni.

            //Help:

            //háromszög kerülete: a oldal + b oldal + c oldal

            //téglalap kerülete: 2 * (a oldal + b oldal)

            //kör kerülete: 2 * sugár * pí

            //Ha igen, kérd be a plusz adatokat, ha szükséges (a háromszögnél),

            //majd számold ki és írd ki az eredményt.

            //Ha nem szeretné, akkor köszönj el tőle.

 

            //Szorgalmi:

            //Oldd meg, hogy az elköszönés sora a programban

            //csak egyszer szerepeljen.

            //Ehhez ne változtasd meg a programszerkezetet, amit eddig kialakítottál.

Egy lehetséges megoldás:


using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace alakzat
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            //Alakzat-méretek
            Console.Title = "Alakzat-méretek";
            Console.WriteLine("Alakzat-méretek\n--------------\n");
            //A felhasználó 3-féle alakzat közül választhat:
            //Háromszög, négyszög, kör
            //Végezz számításokat az alakzatokkal.
            //Használj a tanult módon egymásba ágyazott szelekciókat.

            //Feladat:
            //Kérd be, melyik alakzatot választja
            //(ilyenkor mindig pontosan írd ki, hogy mit kell beírnia).
            //Rajzold ki neki kicsiben a választott alakzatot.
            //(Pl. legyen egy bármilyen háromszög, egy téglalap
            //és ha sikerül, egy szabályosnak kinéző kör.)

            Console.WriteLine("Kérem válasszon az alábbiak közül!\n1. Háromszög\n2. Négyszög\n3. Kör");
            Console.Write("\nMenüpont: ");
            int valasztas = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            Console.WriteLine();

            double A;
            double B;
            double C;

            double A_Ma;
            double R;
            bool valasztas2;

            string uzenet = String.Empty;

            if (valasztas == 1)
            {
                Console.WriteLine("A háromszöget választottad");
                Console.WriteLine();
                Console.WriteLine();
                Console.WriteLine("            /\\          ");
                Console.WriteLine("           /  \\         ");
                Console.WriteLine("          /    \\        ");
                Console.WriteLine("         /      \\       ");
                Console.WriteLine("        /        \\      ");
                Console.WriteLine("       /__________\\     ");
                Console.WriteLine();
                Console.WriteLine();
                Console.Write("Kérem a háromszög alapját:  ");
                A = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
                Console.Write("Kérem a háromszög alapjához tartozó magasságot:  ");
                A_Ma = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());

                Console.WriteLine("\nA háromszög területe: {0} cm2"A * A_Ma / 2);
                Console.Write("\nKi szeretné számolni a kerületét is? (true/false):  ");
                valasztas2 = Convert.ToBoolean(Console.ReadLine());
                if (valasztas2 == true)
                {
                    Console.Write("Kérem a háromszög \"b\" oldalát:  ");
                    B = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
                    Console.Write("Kérem a háromszög \"c\" oldalát:  ");
                    C = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
                    Console.WriteLine("\nA háromszög kerülete: {0} cm"A + B + C);
                }
                else
                {
                    uzenet ="Ha nem akar háromszög kerületet számolni, akkor viszlát!";
                }
            }
            else
            {
                if (valasztas == 2)
                {
                    Console.WriteLine("A négyszöget választottad");
                    Console.WriteLine();
                    Console.WriteLine();
                    Console.WriteLine("  _______________________  ");
                    Console.WriteLine(" |                       | ");
                    Console.WriteLine(" |                       | ");
                    Console.WriteLine(" |                       | ");
                    Console.WriteLine(" |                       | ");
                    Console.WriteLine(" |_______________________| ");
                    Console.WriteLine();
                    Console.WriteLine();
                    Console.Write("Kérem a négyszög \"a\" oldalát:  ");
                    A = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
                    Console.Write("Kérem a négyszög \"b\" oldalát:  ");
                    B = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
                    Console.WriteLine("\nA négyszög területe: {0} cm2"A * B);
                    Console.Write("\nKi szeretné számolni a kerületét is? (true/false):  ");
                    valasztas2 = Convert.ToBoolean(Console.ReadLine());
                    if (valasztas2)
                    {
                        Console.WriteLine("\nA négyszög kerülete: {0} cm", 2 * (A + B));
                    }
                    else
                    {
                        uzenet = "Ha nem akar négyszög kerületet számolni, akkor viszlát!";
                    }
                }
                else
                {
                    if (valasztas == 3)
                    {
                        Console.WriteLine("A kört választottad");
                        Console.WriteLine();
                        Console.WriteLine();
                        Console.WriteLine();
                        Console.WriteLine("  .oOOOOOOOOo.");
                        Console.WriteLine(".O           o.");
                        Console.WriteLine("O             o");
                        Console.WriteLine("o              O ");
                        Console.WriteLine("O              o ");
                        Console.WriteLine("o              O ");
                        Console.WriteLine("`o            O' ");
                        Console.WriteLine("  `OooooooooO'  ");
                        Console.WriteLine();
                        Console.WriteLine();
                        Console.WriteLine();
                        Console.Write("Kérem a kör sugarát:  ");
                        R = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
                        Console.WriteLine("\nA kör területe: {0} cm3"Math.Pow(R, 2) * Math.PI);
                        Console.Write("\nKi szeretné számolni a kerületét is? (true/false):  ");
                        valasztas2 = Convert.ToBoolean(Console.ReadLine());
                        if (valasztas2 == true)
                        {
                            Console.WriteLine("\nA kör kerülete: {0} cm", 2 * R * Math.PI);
                        }
                        else
                        {
                            uzenet = "Ha nem akar kör kerületet számolni, akkor viszlát!";
                        }
                    }
                }
            }
            Console.WriteLine(uzenet);



            //Szorgalmi: használd a Console.SetCursorPosition(oszlop, sor) beépített metódust.
            //Használhatsz színeket is.
            //Mindhárom ágban a megfelelő adatok bekérése után számold ki
            //a területet.
            //A terület kiírása után kérdezd meg minden alakzat esetén,
            //beágyazott szelekcióval, hogy szeretné-e a kerületet is
            //kiszámoltatni.
            //Ha igen, számold ki és írd ki az eredményt.
            //Ha nem szeretné, akkor köszönj el tőle.

            //Szorgalmi:
            //Oldd meg, hogy az elköszönés sora a programban
            //csak egyszer szerepeljen.
            //Ehhez ne változtasd meg a programszerkezetet, amit eddig kialakítottál.

        }
    }
}

               

2024.02.15.-16. Helyettesítés

 Adatbázis: vizsgaremek adatbázisának befejezése teljesen készre, dokumentáció kiegészítése, befejezése. Vizsgaremek felületének megvalósítá...