Házi feladat
Kérj be
egy életkor adatot, majd írd ki, hogy a felhasználó melyik életkori szakaszba
tartozik.
0-14 év:
gyerek
15-23 év:
kamasz
24-62 év:
felnőtt
63 év
felett: idős korú
NMSZC Szent-Györgyi Albert Technikum (Balassagyarmat) - 2022-23/12B1 csoport 'programozás' órai anyagai
Házi feladat
Kérj be
egy életkor adatot, majd írd ki, hogy a felhasználó melyik életkori szakaszba
tartozik.
0-14 év:
gyerek
15-23 év:
kamasz
24-62 év:
felnőtt
63 év
felett: idős korú
//Fuvolaverseny-kétágú szelekció összefoglalás
//A megyei fuvolaversenyre jelentkeznek a versenyzők.
//Az alapján rendezik a versenyzőket kategóriákba, hogy
//hány évig tanultak zenét.
//I. kategória: 2, vagy 3 évig tanult zenét
//II. kategória: 4, vagy 5 évig tanult zenét
//III. kategória: 6, vagy 7 évig tanult zenét
//A fenti intervallumokat a tanult módon, egyszerű feltétellel add meg a feltételben.
//Feladat:
//Kérd be, hány évig tanult a jelentkező zenét!
//Írd ki, melyik kategóriába tartozik!
//Kérd be, hány pontot kapott (0-60 között) a versenyen.
//Ha 50 pont fölött kapott, írd ki, hogy továbbjutott
//az országos versenyre.
//Egyébként pedig írd ki, hogy nem jutott tovább.
//Ha továbbjutott, kérdezd meg, hogy a szüleivel utazik, vagy kísérőtanárral.
//Ha a szüleivel utazik, kérd be az egyik szülő telefonszámát.
//Ha kísérőtanárral utazik, kérdezd meg a tanára nevét.
//Ha nem jutott tovább, akkor kérd be az iskolája nevét és címét
//mert oda fogják küldeni a vigaszdíjat.
//Ha ez kész, egészítsd ki a megoldást hibaellenőrzéssel.
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
namespace _20200216FuvolaversenyHazi
{
class Program
{
static void
Main(string[] args)
{
Console.Title
= "Megyei fuvolaverseny";
Console.WriteLine("Fuvolavereny\n----------\n");
//A
megyei fuvolaversenyre jelentkeznek a versenyzők.
//Az
alapján rendezik a versenyzőket kategóriákba, hogy
//hány
évig tanultak zenét.
//I.
kategória: 2, vagy 3 évig tanult zenét
//II.
kategória: 4, vagy 5 évig tanult zenét
//III.
kategória: 6, vagy 7 évig tanult zenét
//A fenti
intervallumokat a tanult módon, egyszerű feltétellel add meg.
//Feladat:
//Kérd
be, hány évig tanult a jelentkező zenét!
Console.Write("A versenyző hány évig tanulta a zenét?: ");
int
ev = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
//Írd ki,
melyik kategóriába tartozik!
if
(ev > 1 && ev < 4)
{
Console.WriteLine("A versenyző az I. csoportba tartozik!");
}
else
{
if
(ev > 6)
{
Console.WriteLine("A versenyző a II. csoportba tartozik!");
}
else
{
if
(ev > 8)
{
Console.WriteLine("A versenyző
a III. csoportba tartozik!");
}
}
}
//Kérd
be, hány pontot kapott (0-60 között) a versenyen.
Console.Write("A versenyző hány pontot kapott a versenyen?: ");
int
pont = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
//Ha 50
pont fölött kapott, írd ki, hogy továbbjutott
//az
országos versenyre.
if
(pont < 0 || pont > 60)
{
Console.WriteLine("Hibás pontszám!");
}
else
{
if
(pont > 50)
{
Console.WriteLine("A versenyző továbbjutott az országos
versenyre!");
Console.Write("A versenyző kisérőtanárral utazik vagy szülővel?
(kisérőtanár/szülő): ");
string
utazas = Console.ReadLine();
if
(utazas == "szülő" || utazas == "kisérőtanár")
{
if (utazas == "szülő")
{
Console.Write("Kérem
az egyik szülő telefonszámát: ");
string teloszam = Console.ReadLine();
}
else
{
Console.Write("Kérem
a kisérőtanár nevét: ");
string kiserotanar = Console.ReadLine();
}
}
else
{
Console.WriteLine("Hibás
bevitel!");
}
}
else
{
Console.WriteLine("A versenyző NEM jutott tovább az országos
versenyre! Sajnáljuk! :(");
Console.Write("Kérem az iskolája nevét és címét: ");
string
iskolaelerhet = Console.ReadLine();
}
}
//Egyébként
pedig írd ki, hogy nem jutott tovább.
//Ha
továbbjutott, kérdezd meg, hogy a szüleivel utazik, vagy kísérőtanárral.
//Ha a
szüleivel utazik, kérd be az egyik szülő telefonszámát.
//Ha
kísérőtanárral utazik, kérdezd meg a tanára nevét.
//Ha nem
jutott tovább, akkor kérd be az iskolája nevét és címét
//mert
oda fogják küldeni a vigaszdíjat.
//Ha ez
kész, egészítsd ki a megoldást hibaellenőrzéssel.
Console.ReadLine();
}
}
}
//Mars-robot
//1. Egy mars-robot ütközésérzékelőkkel van ellátva.
//A robot testéből kiálló rugalmas érzékelő egy
derékszögű háromszög
//derékszögénél helyezkedik el. Ha az ütköző benyomódik,
//a háromszög többé nem lesz derékszögű,
//ezt a program jelzi a mozgásvezérlő központnak,
//ez alapján módosítja az irányát.
//Feladat: Kérd be a derékszögű háromszög két befogójának
hosszát,
//és számold ki az átfogót!
//Ha az egyenlőség hamissá válik,
//a robot nekiment valaminek.
//(Később megtanuljuk, hogyan tudjuk folyamatosan
vizsgálni az ütköző helyzetét.)
//2. Egy homokvihar tönkretette a robot egyes érzékelőit.
//Le kell ellenőrizni, hogy az érzékelő helyes adatot
küld-e a processzornak.
//Feladat: Kérd be egy háromszög a,b,c oldalának hosszát!
//Állapítsd meg, hogy a háromszög egyáltalán
megszerkeszthető-e!
//(Ha bármely két oldalának összege nagyobb, mint a
harmadik oldal.
//Most nem kell ellenőrizned, hogy derékszögű-e.)
//3. Tegyük fel, hogy az érzékelő képes eltolni a robotot
az akadálytól úgy,
//hogy a háromszög magassága a nyugalmi helyzethez
viszonyítva megnyúlik 10 centivel.
//Feladat: Számold ki, mekkora lesz ez esetben a befogók
hossza?
//Alakzat-méretek
//A felhasználó 3-féle alakzat közül választhat:
//Háromszög, négyszög, kör
//Végezz számításokat az alakzatokkal.
//Használj a tanult módon egymásba ágyazott szelekciókat.
//Feladat:
//Kérd be, melyik alakzatot választja
//(ilyenkor mindig pontosan írd ki, hogy mit kell beírnia).
//(Pl. legyen egy általános háromszög, egy téglalap
//és ha sikerül, egy szabályosnak kinéző kör.)
//Rajzold ki neki kicsiben a választott alakzatot.
//Szorgalmi: használd a Console.SetCursorPosition(oszlop, sor) beépített metódust.
//Használhatsz színeket is.
//Mindhárom ágban a megfelelő adatok bekérése után számold ki
//a területet.
//Help:
//háromszög területe: alap * magasság / 2
//téglalap területe: a oldal * b oldal
//kör területe: a sugár négyzete * pí
//A terület kiírása után kérdezd meg minden alakzat esetén,
//beágyazott szelekcióval, hogy szeretné-e a kerületet is
//kiszámoltatni.
//Help:
//háromszög kerülete: a oldal + b oldal + c oldal
//téglalap kerülete: 2 * (a oldal + b oldal)
//kör kerülete: 2 * sugár * pí
//Ha igen, kérd be a plusz adatokat, ha szükséges (a háromszögnél),
//majd számold ki és írd ki az eredményt.
//Ha nem szeretné, akkor köszönj el tőle.
//Szorgalmi:
//Oldd meg, hogy az elköszönés sora a programban
//csak egyszer szerepeljen.
//Ehhez ne változtasd meg a programszerkezetet, amit eddig kialakítottál.
Egy lehetséges megoldás:
Adatbázis: vizsgaremek adatbázisának befejezése teljesen készre, dokumentáció kiegészítése, befejezése. Vizsgaremek felületének megvalósítá...